Hund 2008.

I går var jag i Stockholm med min mor.
Vad vi hade för mission var Älvsjö mässan och Hund 2008.

HUND2008 6-7 december

Klockan tio var vi på plats,
lagom för att hinna se Cairnstone´s Don´t Try To Stop Me "Pricken" i action.
Min favorit.
Första utställningen och han tog ett cert.
Superkul!!

Fick även se Pillans snygging Cairnstone´s Nathan Adler "Tobias"
som bl.a. blev bästa hane.
Vilka killar!!

Hade turen att få träffa Inger som kämpat för att ta sig dit
då hon legat sjuk i influensa en tid men nu börjar bli lite piggare.
Ska försöka att åka ner och hälsa på nu på vårkanten
så jag får träffa hennes tjejer och ge dem en chans att se Grynet.

Om jag inte minns helt fel:
Goldclint´s Give Me Five "Treo" som är Grynets pappa kom trea...
och hennes farfar Magnum Opus Sombrero "Sigge" kom femma...

Mamma tog lite bilder
men jag var så inne i att försöka förstå något att jag glömde
 bort det helt och hållet.
Lite synd nu när jag tänker på det i efterhand men man vill liksom inte störa
eller vara i vägen trots att tävlingen är slut...
inte helt lätt att vara ny...ska försöka läsa in mig mer och
 försöka åka och titta på någon mer utställning
få se om jag lärt mig något nytt till dess.
Bra ställe att få inspiration på och
roligt att se hundar och ägare som har roligt tillsammans.

Längre fram är det väl dags för Grynet att visa sig
men jag tror aldrig att jag kommer att våga vara inne i ringen...
hoppas att någon annan har mer mod än mig:-)

Shoppade lite hundattiraljer bland annat rutiga snygga bajspåsar
och en ny säng till gumman.
Nu är hon hos min mor på semester.
Hoppas hon blir lika nöjd över sängen som jag:-)

Stannade inte hela dagen ut då jag blev så otroligt trött och
 visste att jag skulle köra hem så vi begav oss innan finalen men det gjorde inget.
Jag är glad att jag åkte och ha fått mersmak.
Nästa gång ska jag dock försöka få lite sömn innan;-)
Tack mamma för en härlig dag!!



Redspider´s Grynet Molvig
"Grynet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0