Nytvättade lakan...mmm..

..det är så underbart att krypa ner i sängen på kvällen i nytvättade o tumlade sängkläder som fortfarande är lite varma...hmmm längtar till sängen. Tänker ta en dusch innan så man känner sig fräsch och sedan slumra in i min prinsess sömn! Tyvärr sover jag inte som en prinsessa just nu men jag längtar till den dagen då jag åter får min sanna skönhetssömn. Tills dess får man försöka att vårda sig på bästa sätt utöver sömnen...krämer, vatten och massa frisk luft.

Om en och en halv vecka ungefär åker jag ner till Hässelby, Stockholm för att hämta hem min lilla tikvalp som jag ännu inte döpt då jag inte kan komma på några namn, totalt stillestånd... En liten cairnterriervalp som då är 8 veckor gammal, jag längtar så enormt mycket men samtidigt kan jag inte låta bli att känna mig som en skit som kommer att ta ifrån henne sin mamma utan att hon själv får välja men jag hoppas att det kommer gå bra.  Så då kommer mitt liv ta en vändning till något ansvarsfullt som jag ser fram emot och en vänskap ssom ingen kan rubba.
När "lillen" blivit lite äldre har jag en dröm att vi ska fjällvandra tillsammans t.ex. Dag Hammarskjöld leden...det vore helt underbart fantastiskt trots den förmodade myggsvärmensom också kommer att finnas på plats;-)

Min baby jobbar och sliter trots at han är sjuk och hostar upp lungorna med jämna mellanrum och i dag har de mycket, han jobbar även i morgon men nästa vecka har han troligtvis bara några få arbetsdagar, kroppen kan behöva få lite vila!

Jag älskar denna människa så mycket och jag vill dela mitt liv med honom...han är underbar på alla sätt och vis. Trots att det är kämpigt nu när jag inte mår så bra så finns han där...det är guld värt!!
Har fått lite idéer i dag som jag ska sätta mig och skriva ner nu så de inte glöms bort...annars blir man så arg och frustrerad för att minnet sviker en...

Åhh har precis fått tag i en sådan telefon som jag vill ha...en sån gammal med snurrplatta vid siffrorna...en ljusgrå...passar ju grymt bra i min lya:-) Det var Zigge som sa hej på msn och berättade att han hade en sådan telefon jag kunde få, yippie!!! Den och alla mina hundgrejer, blommor och skohylla som ska in här på måndag...ser faktiskt framemot att det ska bli vardag igen så att affärerna öppnar...

Nepp nu är det dags för att gå till tvättstugan och hämta det sista och efter det hoppa in i duschen...sov gott och dröm sött!!!*Puss & Kram*


Kommentarer
Postat av: sofie

du vetu va:) jag har hittat minst tre sånadär snurr telefoner:) så d är bar att säga till om du vill ha en till;)

2008-09-09 @ 12:46:04
URL: http://sofief.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0