Självkänsla, ja tack!!

Jag skrev tidigare i dag att en förändring ska ske.
Under en tid så har jag varit väldigt nere
och tänkt på mycket gammalt som tyngt mig
och det har gjort att jag fastnat i gammalt tankemönster.
Ett negativt sådant. Och ingen blir gladare av negativa tankar.
Så nu ska jag börja med min kategori positiva tankar här i bloggen.
För med tankens kraft kan vi göra mycket.
Vi kan vakna på morgonen och bestämma oss för om dagen ska bli bra.
Det kan regna utanför rutan när vi drar upp persiennen men då kan vi bestämma oss för att göra det bästa av saken...ok det regnar men jag har ju trots allt regnkläder och paraply som jag kan bruka under morgonpromenaden så slipper jag bli blöt.

Det är ju mycket trevligare att tänka så än att bara tänka usch, fy och blä
och sedan krypa ner under täcket igen...vad hjälper det liksom.
Inte slutar det då regna för att man blir less och sur.
Och inte blir man glad heller.
Till min hjälp så kommer jag att ta Stig.
En coach i positiva tankar och jag kommer att dela med mig av hans tips
och även berätta lite mer om honom längre fram.
Men det är inte bara det jag måste arbeta med.
Min självkänsla har fått sig en rejäl törn
och det gör ont i min själ att inte tycka om mig själv
men nu är det som det är
och med mina vänners hjälp och egen uppbyggnad
så kommer jag inom sinom tid att bli stark igen.
Det gamla tillhör det förgångna och nu siktar jag framåt!!!
Även här kommer jag att ta till hjälpmedel för att komma loss lättare i tanken.
Det är så enormt lätt att fastna i dessa felaktiga tankemönster och då jag har hört mycket gott om Mia Törnblom så tänker jag ge hennes böcker en chans. Och jag ska göra det till 100%. Inget halvdant trams utan nu är det en framåt, framåt, framåt!!!
Så först ut blir hennes bok Självkänsla nu!
Kommer att gå igenom kapitel för kapitel och förhoppningen är att jag ska kunna berätta hur det känns steg för steg. I allafall i största möjliga mån. Bli inte arga på mig om jag har varit dålig på att berätta för det kan vara så att jag känner mig obekväm i vissa övningar och då vill jag inte skriva om dem förräns jag känner mig lite säkrare....det kommer i sinom tid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0