to much time to schedule?

Goddagens!
Onsdag i dag men jag är i virrpanneland just nu,
att vara hemma är inte riktigt min grej
utan jag vill styra upp dagarna med arbete.
Strukturen blir så annorlunda och livet flyter mycket lättare
men om man ska se det postivt så har jag aldrig haft så lite disk
och så rena golv här hemma som vi har i dag.
Men det är liksom för mycket tid över att det bara blir blaha av alltihopa,
ingen ordning inombords.
Nu har jag strukturerat upp lite samtal som dröjt för att jag prioriterat annat
av någon dum/löjlig anledning
(läs sex&the city, bara en skiva kvar nu).

Under julen nu så har jag träffat mina föräldrar som är pensionärer
samt min sambos pensionerade föräldrar och släktingar,
och vi har pratat om det här med tid.
Att pensionärerna inte har tid för någonting för att deras scheman är fullbokade
och jag förstår precis vad de menar.
Man tror att tiden ska räcka i all evighet
men det gör den ju inte och man vill så himla mycket...
och så blir det bara knas.
Eller ja inte för dem men för mig som inte kan säga nej blir det knas.
Måste verkligen träna på det där med att vara eftertänksam
och känna med magen och hjärtat innan jag svarar,
samtidigt som jag bara vill vara snäller...

Men nu har jag strukturerat upp i min kalender och i morgon har jag något pyssligt jag ska göra...eller ska jag skjuta det till helgen kanske? Ja ska ut i snickarboa och fixa en hylla som legat och väntat på mig hela hösten och som alltid när Ulrika är i farten och kommer på en idé ska det vara gjort NU, inte senare utan NU NU NU NU!!!!
Förstår Ni mitt dilemma...nu har den legat där ute hela hösten på grund av att annat kommit i vägen och så kom jag på det häromdagen och då vill jag att den ska vara klar omgående.
Men vad är bäst, ska jag avsätta tid till den i morgon
eller ska jag vänta till helgen
med risk att något annat kommer komma i vägen?
Nej vet Ni vad, det får bli i morgon, varför skjuta på sakerna ännu mera,
kan ju slipa och måla lager ett i morgon
och sedan måla lager två i helgen
och så är den klar sen, voila!!
Vilken masterplan!

Gud vad jag kan när jag vill...blir riktigt stolt!
Nu är det en långpromenad med herr Tobias i snön som gäller...
ska bli så skönt att röra på påkarna och andas frisk luft,
rensa huvudet och blicka mot den ljusa framtiden som hägrar...

Ha en underbar dag och om Ni har ett arbete- enjoy!!
Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0