the third wheel syndrom...

Varför måste man ta plats för att vara en del av gänget?
Om jag som person inte gillar
och känner mig bekväm med att höras lika mycket,
är det kanske så enkelt att jag ska söka mig åt andra håll?
För det är inte så att jag är sur eller inte gillar någon/något,
snarare tvärtom
men jag gillar inte att känna den där ensamma känslan
trots att man är flera stycken...
lite den där "tredje hjulet" känslan.

Vi är alla olika och det är underbart på alla sätt och vis.
Vissa gillar man.
Vissa älskar man.
Men det kan ju självklart vara precis tvärtom också,
det finns vissa man gillar mindre.
Och det är ju inget konstigt utan bara något man accepterar.

Men min fundering är ju i ett sammanhang där man redan är samlade
och man gillar varandra men det blir liksom inte helt sammansvetsat
utan snarare lite sprickor här och där...
vad gör man?
Ska jag försöka ändra på mig fast att det inte känns rätt?
Eller ska jag motstå känslan av att det inte känns rätt
för det är ju bara mig själv jag kan ändra på...

Gaaaaaahhhhhhhh!!!
Jag vet inte.
För om jag vetat vad jag skulle göra
hade jag redan gjort det såklart.
Vad annars.
Ajj lavv dem.

Observera att detta är mina känslor här och nu.
Inget ont mot någon för det är enbart vad jag känner för mig själv
och det är enbart självhat jag ägnar mig åt här,
så ingen behöver känna sig träffad på nåt sätt.

Kommentarer
Postat av: Mickan

Tråkigt att du känner så kära vän! Det är något alla måste jobba med, mer eller mindre tror jag och vi får alla hjälpas till. <3

2012-01-11 @ 13:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0