det brinner i byn...

Min kära sambo fick lämna mig nu på kvällen,
precis när maten var klar, då han fick larm.
Så han kastade sig ut genom dörren och försvann.
Vad jag inte visste då var att han skulle bli borta länge denna lördagskväll.
Ofta när de är larm så är det automatlarm i byggnader som startats
och då måste de dit och kolla av så att det inte är något allvarligt osv...

Men nu hann han inte mer än åka så ringde en vän hem till mig
och berättade att det brinner i "grannhuset" till honom.
Jag fick genast obehagskänslor
och har en känsla av att de kan få en tuff natt på brandkåren.
Hörde kort efter samtalet när sirenerna åkte gatan ner
och ut mot den byn som är drabbad.

Jag hoppas verkligen att ingen blir skadad
men vet att jag efter det där samtalet är rädd
att det kan vara något/några djur som strykt med.
Men jag håller tummarna för att alla ska klara sig
och mina tankar är hos de som kämpar för att bekämpa elden...
är det något jag är rädd för så är det eld...
har alltid varit och kommer alltid att vara.

Ska göra ett försök att sova nu så min feber och huvudvärk lägger sig.
Måste klara av arbetet i morgon
och det innebär att jag missar kvällens festligheter.
Suger fett och tanken var att jag, mitt psyke och min sambo
skulle kila över till en söt vän som fyllt år
men jag klarar inte av det på egen hand
så känner att jag får ge igen en annan dag...

Sov så gott allihopa,
ta hand om varandra och njut av livet- det är här och nu!!

Kommentarer
Postat av: Nina

OJ ja hoppas verkligen att ingen skadades i branden å att allt gick bra med dem allihopa...

Krya på dig vännen...

Kram

2011-09-18 @ 22:11:54
URL: http://ninaludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0