fyra minuter

Måndag.
Ja, kort konstaterande men så är det ju.

Låg och drog migi sängen i morse då jag var på gränsen till migrän men när klockan var för mycket enligt mig så hoppade jag upp i af och tog mig in badrummet för att borsta tänderna och sedan ta mina doggisar på en långpromenad men under tiden jag borstade tänderna så fick jag en aning...en känsla om att det var en tandläkartid jag hade denna veckan.
Om kanske inte redan i dag?

Jag kollade såklart upp det omgående
och inser att jag ska vara på plats om fyra minuter.

Tjopptjopp...på med kläder omgående
och kastade mig ut genom dörren till cykeln
och sedan var jag på plats två minter försent men jag hann.
Snälla Eva tog emot mig
och jag var på min snabbaste undersökning någonsin.
Åtta minuter och allt såg hur bra ut som helst.
Inga hål, ingen tandsten, inget irriterat tandkött...
skulle bara fortsätta i samma anda som jag gör i dag
och hon placerade lite fluor på tänderna innan jag fick åka hem.

Skönt att allt var bra,
hade inte haft råd med en massa extra tandläkarkostnader
denna månaden så nu ska jag fortsätta fila
med min tandtråd och tandborste.
Det lönar sig att vårda sina tänder=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0