Underbara lördagsmorgon!!

Vilken underbar start på denna dagen!!!

Har avverkat min tredje springtur för veckan
och i morgon avverkar jag den fjärde.
Tar det i ett lugnt tempo för att arbeta upp vanan för min kropp
samt att flåset ska komma in i matchen.
I dag var det ungefär åtta minus grader när jag begav mig ut
vilket känns på andningen både under passet och nu efteråt.
Astmakänningar är här
och jag vet att det gjort att jag lagt av många gånger tidigare
men det tänker jag inte göra denna gången.
Det är flera i min familj som har besvär av just astma
och de får medicin för det så jag tänker helt enkelt
ta emot den hjälpen om det fortsätter så här.

Men det kan ju enkelt lindras betydligt
genom att inte vara ute när det är på tok för kallt eller varmt.
Otroligt skönt att ha varit ute i allafall(trots andningen)
och även om det var lite lurigt att sätta ner fötterna i dag,
då det trillade ner en massa snö i går,
så gick det över förväntan.

Jag är mer än nöjd!

Nu ska jag ta med mig mina små söta gryn
och ta en skön promenad i den strålande solen.
Mannen är i väg med grabbarna och åker skoter
medans jag ska njuta av denna dagen i skidbacken
tillsammans med Michaela och Martin.

Ha en härlig dag allihopa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0