Jag saknar Er skåningar <3

Jag torkar just nu tårarna.
Vet inte om det är jag som är extra blödig eller vad men pratade precis med min gamla chef i från Kristianstad när jag jobbade på Systembolaget där. Så fantastiskt skönt att få höra hans röst och omtanke. Alla mina "gamla" arbetskamrater fanns kvar och jag önskar att en del av Skåne kunde finnas här hos mig mer än i hjärtat som de gör just nu.
För i mitt hjärta har de gjort ett sådant avtryck
som aldrig kommer att försvinna.
Ni är helt fantastiska och jag skulle kunna flytta tillbaka
enbart på grund av Er- Ni fantastiska skåningar som jag nämner i detta inlägget.

Sedan finns det självklart andra personer i Skåneland
som är inpräntade i mitt innersta.
Härliga "syster" Lisa som jag hade turen
att få träffa för bara någon månad sedan.
Vi hade underbara dagar här hemma
och nästa gång ska jag hälsa på nere i hennes hemmiljö.

Och självklart har vi de underbara människorna på Häsloprofilen.
Rolf och Åsa.
Underbara, sprudlande energiänglar
som jag delade enormt mycket roliga stunder tillsammans med.
Vi tränade och skrattade, pushade och utmanade, fikade och festade,
vi njöt helt enkelt av livet tillsammans
och det var de personerna
som jag hade på näthinnan i går under löppasset. 

Jag saknar kort och gott Skåneland på många sätt och vis.
Lovar mig själv, här och nu, att jag ska ta en liten roadtrip i sommar
och besöka alla dessa människor
som betyder så enormt mycket för mig!!!



Jag och Lisa för mååånga år sedan, kommer du ihåg tjejen;-)?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilket roligt inlägg att mötas av såhär så eftermiddagen, super gulligt o detta ser jag fram emot=D Tänk att få va med dej här nere! Sen lär jag ju återvända upp fler gånger detta året så det blir ett toppen år för oss;-) Förresten vart jag hos min syo i förra veckan och hon tycker jag ska läsa på leksand högskola efter studentet, jag med, så vem vet, jag kankse rent av bor uppe hos dej om bara 18 månader! =D Angående bilden, tur att iallafall du är söt på den... hehe, mamma mia var var det iallafall;-) Puss

2011-03-14 @ 16:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0