Tjejruset 2011.

Jag har ju helt glömt bort att berätta
att jag var med och sprang Tjejruset för några veckor sedan.
Närmare bestämt den 25 maj
så hoppade fyra glada tjejer in i pärlan
och begav oss till Falun.
Solen strålade när vi anlände till Lugnet
men lite mörka moln lurade runt knuten.

Vi hämtade ut nummerlappar
och gjorde oss redo för lite uppvärmning
med Friskis & Svettis Falun.

Starten gick och som jag nämt tidigare
har jag lite problem med mina knän
och planen var att jag skulle gå de härliga 5 km i härligt sällskap
men redan när vi klev ut ur bilen på parkeringen
började det spritta i benen.

När starten sedan gick klockan sju
strålade solen och stämningen var på topp
så jag kunde inte låta bli.
Jag sprang.
Inte fort men jag sprang och det är det viktigaste.
Det tog mig ungefär 32 minuter att ta mig igenom banan
och trots känningarna i knäna kunde jag inte sluta.

Jag sprang av gädje och lust,
en underbar känsla och jag saknar den enormt mycket.
Kanske till och med ska ta mig en tur i morgon?!





Johanna, klarade sitt mål
vilket innebar att Stefan fick bjuda på middag!!



Malin- sprang i stället för att gå!



Michaela- (från vänster sida, sorry bruden),
stolt över att ha klarat sitt mål!



En trött och sliten Ulrika som ska i mål på desto snabbare tid nästa år
men mycket glad över att ha klarat första loppet för i år!!



1700 tjejer stod på startlinjen och vi var dyra av dem!!





Prisutdelning med kransmasen Johan Samuelsson.


Jag är så stolt över oss
och att vi genomförde detta- fy fan vad vi är bra!!
Nu har vi nya utmaningar framför oss

och jag ser redan framemot att stå på startlinjen med er igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0