hur vet man?

Hur vet man att de rätta besluten tas?
Att man väljer rätt?
Magkänslan säger en sak, huvudet en annan.
Jag brukar följa magkänslan
men på senare år har jag blivit så enormt rädd att göra fel.
Varför vet jag inte för det är inte likt mig.
Jag brukar kasta mig in i saker med huvudet före
med mottot att "det ordnar sig".
Livet var väldigt enkelt då.
Enkelt och lustfyllt.
Nu känns det som att jag krånglar till allt
genom att analysera allting
och vara "rädd" för att lita på magkänslan.
Jag vet att det är delvis mitt fel
som låtit det blir som det blivit,
som har tillåtit rädslan att ta över mer och mer
men samtidigt så har jag nu kommit till insikt
att jag är precis som jag var då.
Jag måste bara våga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0