Årssumering del 3.

December 2010.

Denna sista månaden på 2010 började bättre än man kan önska.
Lilla Fiona kom till världen den 1 december.



Coldplay släppte sin julsingel
och jag blev uppraggad av min sambos polare...humor!!
Jag tävlade hos min fina vän Madde
och vann den underbart vackra muggen från Ylva Skarp.
Jag var glad och ledsen. Högt och lågt.
Det var många minusgrader
och jag jobbade min sista månad ute hos Peo.
Och det var med sorg i hjärtat jag åkte hem den 30 december.
Och jag menar sorg. Tårarna sprutade.

Jag och min sambo firade första julen tillsammans hos respektive familjer.
Supermysigt och öven om det var en aningens stressigt med två skilda orter,
men det gör absolut inget för det är en positiv stress.
Julmat intogs så att magarna var stora som ballonger
men gott var det!!

Juldagen var det arenan som gällde för sedvanlig fest
men för egen del så tog jag det lugnt
då jag var uppe med tuppen på annadagen för att åka på trav.
Vi åkte nämligen till Solvalla
för att starta våran lilla treåring i sitt sista lopp för året.

I mellandagarna fyllde min kära sambo år.
Och det blev traditionell födelsedagsmiddag i Ullvi(första för mig).
Kalkon som Eva omsorgsfullt lagat till sin son.

Och sedan var det då dags för sista dagen på året.
Nyårsafton.
Vi hade goda vänner hemma på middag och det var helt fantastiskt.
Helt underbart perfekt och allt jag kunnat drömma om.

November 2010.

Jag hade en enormt stor svacka när det kommer till bloggande
och det var glest mellan inläggen under månaden.
Maten var det stor fokusering på
då jag varit enormt dålig på att laga luncher
samt har svårt att komma på vad jag/vi ska äta till middag.
Om vi har bättrat oss. Ja en aning i af.
Men det är fortfarande svårt att komma på måltider
så att det inte blir samma jämt.

Påbörjade behandlingar hos Anna i Rättvik för att bättra på min hud.
Och gjorde även klart en lååång to do lista
i form av att sy gardiner och göra klart i lägenheten.
Så härligt att se resultatet och nu är det riktit snyggt här hemma.

Vi for till Älvdalen och hälsade på goingen Camilla som fyllde år.
Lika underbart som alltid att få träffa henne och familjen!!



Oktober 2010.

Promenerade med söta Kicki runt lerdal och njöt av frisk luft,
dessvärre blev det en engångsföreteelse då tiden inte räckt till efter det.
Däremot samlades ett gäng vänner nere i Stockholm och kollade in Volbeat.



Som var grymma!!!

Brevbäraren knökade ner ett paket i brevlådan
som knappt gick att få upp...
det var precis han fick ner det
och med diverse verktyg som jag fick upp det.



Jag åkte på trav och lyssnade på Bruno Mars.
Jobbade på min självkänsla.
Och tipsade om nya produkter jag testat.

Sov på hotell i Tällberg och myste med min älskling.
Hälsade på mor och lekte med hundarna som var på minisemester.
Tömde porer i Rättvik som påminde mig om vad smärta var.
Haha...enda smärtan som är bra kanske?

September 2010.

Lappen och Tobbe lade in nytt golv i sovrummet
och det blev nytt och fräscht. Precis som önskat.
Garderoben monterades och mina kläder fick flytta in.
Och när det skedde så kunde man helt plötsligt röra sig i lägenheten igen
för att det inte låg saker överallt. Frihet!
Reebok lanserade sina easytone som tog en plats
som bubblare på min önskelista.

På jobbet så fick vi hem ettåringen
som varit på sitt sommarbete med de andra grabbarna.
En stor kille som klev in i transporten
och följde med hem till Heden.
Käkade färska morötter, promenerade Källbargsmilen,
städade hemmet och gjorde en visit i Alvik.



Läste böcker och röstade i ett mycket viktigt val
som dessvärre inte fick helt det resultatet jag önskade
då Sverige demokraterna tog sin i riksdagen. Bläää.
Åkte till Stockholm med Lexusen tillsammans med föräldrarna.
Väl där hälsade vi på Björn och Elin i deras nya lya.
Riktigt trevligt och hoppas det är något vi gör om snart igen.
Jobbade på arenan när Grease var i byn
och det var en underbar föreställning.

Augusti 2010.

Jag och Grynet var ner på midnattstravet
tillsammans med chefen som skulle arbeta.
Glädjande var att mor, far och Tobias kom förbi
och vi spanade in Kalle Moraeus med band.
Måns Zelmerläv var på plats och såklart en hel hög med fina hästar.







Tobbe och jag tog våran första gemensamma semester(mini)
och åkte ner till Camilla & Herman i Trollhättan.
Där umgicks vi och mådde bra.
Tog en tripp längs med västkusten '
och besökte min gamla hemort Lysekil.



Åt middag på Sjökanten och spanade på Calle som befann sig vid kajen.



Och självklart var lilla Tyra med.

När jag fyllde år i juni så fick jag en biljett till Sonisphere festivalen
och den ägde rum i augusti. En upplevelse utöver det vanliga
då vi verkligen hade tur med vädret.
Det ösregnade hela dagen men när Metallica klev upp på scenen
så slutade det. Dock var det redan lervälling överallt då
vilket detta, det enda kortet från dagen, visar.



Och detta är den högsta punkten på området
så det är ganska milt just här... Åter på hotellrummet blev det sanering av kläder,
från topp till tå och jag har haldrig varit så tacksam
för Clas Ohlsons poncho som vi inhandlade för 19 kronor.

Vi tog långa härliga promenader och njöt allmänt av livet.
För trots negativa besked så mådde jag helt okej.
Mycket tack vara min omgivning och all frisk luft
som jag såg till att förse mig med.







Grynet passade på att bada i älven och jag solade näsan.



Min sambo med två vänner cyklade nio mil mellan Sälen och Mora.
De tog sig i mål på under sex timmar vilket är en fantastisk bedrift.

Vi tog en tripp till Rättvik under Clasic Car Week
och Grynet var såklart med!!



Och ännu en rolig liten tripp som vi gjorde var tillsammans med Wilma och Wictor.
Vi tog en dagstripp till Orsa Grönklitt och spanade in djuren.





Juli 2010.

Juli månad bjöd på ett besök med underbara vänner till Dalhalla
där vi avnjöt en konsert med Carola.
Fantastiskt bra och jag njöt. En underbar stämma hon har den kvinnan.







Vi sov lite spontant på balkongen en natt då det bar tropisk värme
och helt fantastiskt skönt!!
Sov som en prinsessa
och hoppas det kommer fler sådana nätter nu under detta nya året!!



Vi bestämde oss för att flytta ihop och tog några trippar till Gävle
dels för att reka och inhandla diverse nya saker till vårat hem.
Det vi gemensamt lever i.
Har aldrig handlat så mycket på en affär tidigare
och det var lite smått panikartat att se kvittot vi åkte hem med.


Och sedan till det största som hände under juli månad.
John och Jennys bröllop.
Den 17 juli fick jag bevittna när de sade ja till varandra i Siljansnäs kyrka.
Underbart är det bästa ordet
jag kan sammanfatta denna dagen med!!!





<3

Många mysiga grillkvällar i goda vänners lag.
Bus med barnen och nöjd med livet.
Lycklig som fått träffa kärleken i mitt liv!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0