Andra dagen på nya året...

Då har vi tagit farväl av 2010 och hej till 2011.
Nu är vi inne på ett nytt år
och det är med fjärilar i magen som jag blickar framåt.

Sade adjö till mitt arbete i tosdags och nu står jag här alldeles ensam.
Utan några fasta planer eller fullspäckade scheman.
Det är enormt skrämmande och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Känner en maktlöshet som inte smakar bra
men jag hoppas att allt ska lösa sig
och att det kommer bli en bra start på året.

I dag var vi på dop och det var en enormt fin start på året.
Att få vara med och hälsa en liten stjärna välkommen till världen.
Den lilla stjärnan är Edward Bergström.

Ett mysigt dop i Siljansnäs kyrka
som avslutades med en sopplunch och lite fika.

Eftermiddagen bjöd på fika hemma hos familjen Mikael Andersson
och sedan har jag roat mig med räkningar och diskning.
Kanske mindre roligt men ack så nödvändigt
och otroligt skönt när det är avklarat.

Nu har mannen i mitt liv kommit hem
och vi avslutar denna söndagen
med en onyttig pizza och lite soffmys.

Vi hörs av i morgon igen
med lite nyårsrapport och annat smått o gott...
Puss på er!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0