Nya mål.

En gång i tiden har jag varit en aktiv, och flitigt tävlande orienterare.
Helgerna ägnades åt diverse tävlingar
och veckorna tränades det med Säterbygdens orienteringsklubb.
Vi var ett riktigt härligt gäng som kämpade tillsammans
och jag minns det med glädje även om jag även minns
att jag delvis fick lov att sluta på grund av knän som inte höll måttet.
Tråkigt men lyssnade på kroppen samtidigt
som det fanns så mycket annat roligt som lockande i livet.

Nu börjar jag dock komma in i en fas i livet
där jag vill att det ska vara enkelt att ta sig ut och träna
och vad kan vara mer enkelt än att bara kliva ut genom dörren och springa?

Så därför har jag nu lagt upp ett träningsschema
som startar på måndag
och som räcker i tio veckor framöver till och börja med.
Målet om tio veckor är att klara av Vårruset i Gävle den 18maj.
5km.
Låter hiskeligt långt nu
men samtidigt så är det vad jag och hundarna
går varje dag så med successiv upptrappning
så har jag gett mig tusan på att jag ska klara det!!
För allt går om man vill!!

När jag sedan har klarat av det målet
är nästa mål att ta mig mot en halvmara.
Men det kommer jag att lägga upp en plan på
när jag kommit i gång lite mer och känner hur min kropp känns.
En sak är säker att som min första morot
blir det att tjäna lite stoleros så att mina springskor
kan få bytas mot ett par nya och fräscha samt ett par broddar.
Som tur är har jag några veckor på mig
för att i början är det  raska promenader som gäller
och då klarar jag mig med de skorna som finns i min ägo redan.

Någon som känner sig sugen på att hänga med till Gävle
och utmana sig själv med att ställa upp i Vårruset?
Vore superroligt om det vore någon som vill, ju fler desto bättre...
Ni vet vart jag finns!!



Här är jag och Grynet i Gävle och njuter av vackert väder och fin miljö,
just där målgången för Vårruset är...
nästa gång jag är på plats är jag svettig, nöjd och stolt!!




Anledningen till att jag vill träna är för att jag vill må bra,
kicka i gång endorfinerna i min kropp, gå ner i vikt,
få bukt med min krångliga mage samt att bli tvingad att äta.
För om jag inte äter så kommer jag inte orka springa,
en enkel ekvation.

Nu kör vi!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0