Rättvik den 28 Mars.

Första travdagen på Rättvik för året gick av stapeln den 28 Mars
och självklart var jag på plats och arbetade.
Vi hade två starter och det var Chief Delorme samt Golden Sands.

Dock var det ingen lyckad dag för våra två killar.
Chiefen fick en omstart i sitt lopp
och blev så taggad att han glömde bort sina fyra ben
och galopperade i stället för den obligatoriska traven.
Han trasslar liksom ihop benen
och sedan kan han inte fokusera så att traven faller in
vilket gör att man blir diskvalificerad.
Tråkigt men så kan det gå.

Det är bara att ta nya tag
och sikta framåt för killen har en enormt kapacitet,
det är ju inte för inte som han kallas "värstingen"
på Romme och Rättviks travbanor
efter att bara ha sett träningsrundorna!!!





Chief Delorme.
e.Indian Silver u.Private Eye

Golden Sands kom på sista pengarna
vilket vill säga på 7 plats i detta loppet.
Inte hans bästa prestation men pengarna han vann
gjorde att dagen åtminstone gick på plus minus noll.

Han var lite seg och ville inte riktigt hänga på
vilket bidrog till den sämre placeringen.
Och det är samma sak här, bara att ta nya tag
för denna killen har också en enorm kapacitet
men han är också galet smart och tar inte ut sig i onödan.
Här måste man väcka vinnarskallen annars blir det som dagens lopp.





Golden Sands
e. Good as Gold u. Private Eye


Grabbarna hade sista starten här inför en lugnare period då Peo hade inplanerad operation och inte kunde köra på egen hand. Nu har dock rakbanan fixats i ordning och det är full fart på både Peo och kusar. I morgon ska jag ta hand om dem och förhoppningsvis har jag någon som ska köras. Så mysigt att ta sig ut i skogen och lufsa litegrann och då jag är ledig hela veckan så har jag gladeligen något att göra.



Och här är vi äntligen på väg hem till kompisarna
och såklart maten som väntar!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0