Spinning och relax, bra start på helgen!!

Vilken skön kväll det har varit, helt galet!
Träning gör så enormt mycket för kroppen och själen.

Det var vi som är delaktiga i Friskis & Svettis
som samlades på Leksandshallen
för att träna ett spinningpass tillsammans.
Har gjort det någon gång för hundra år sedan
och mindes det som en pina
men nu tyckte jag att det var riktigt roligt!!
Mycket har såklart med den egna inställningen att göra
men sedan så krävs det en bra ledare också
som peppar en de där sista trampen innan man är klar.
Pulsen höjdes rejält och det var enormt skönt.
Andningen klarade sig förvånansvärt bra
och det var en svettig men leende Ulrika som klev cykeln
för att köra en styrkedel.
Lite mer fokus på överkroppen vilket är skönt
när benen redan fått sig en genomkörare.

När vi tränat klart och flämtande klev ut ur träningssalen
så var siktet inställt på duschen.
Duschade av oss all svett och trötthet
och klev sedan ut i relaxavdelningen redo för lite mat.
Bjöds på sallad och tillbehör vilket satt fint efter lite träning.

Efter maten var det sisten i bubblet som gällde
och där avnjöt vi en halvtimmer eller så
innan vi rastlösa själar kom på att vi ville åka vattenrutschkana.
Inga problem från personalens sida
och sen var de lek innan hemgång.

En härlig fredagskväll som just nu
inte bjuder på någon annorlunda känsla i benen
dock så känner jag att det kommer värka
skapligt i min överkropp om några timmar.
Det jag främst tänker på då är min svaga axlar
som fått sig en genomkörare i dag.
Så välbehövligt
och får faktiskt skärpa mig på den fronten i framtiden!!!

Tack alla Ni underbara friskisar som håller till här i Leksand,
ni är ju bara så underbara och goa!!!

Nu ska hundarna kissas och sedan är det sängen nästa.
I morgon blir det en rolig dag med goda vänner!!

Sov sött, puss

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh spinning som är sååå kul...vi håller på å utökar våran lokal med 100kvm och vi utökar med spinning bla och som vi kommer att ha på schema till hösten...men vi kommer ju tjuvstarta redan innan så fort lokalerna är klara...vi har 30 st cyklar som bara står å väntar på en...å jag har längtat i 3 år nu på att få sätta mig på cykeln igen...

Kram =)

2011-04-03 @ 20:34:58
URL: http://ninaludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0