Påskdagen.

Påsdagen bjöd på en mindre sovmorgon
innan vi begav oss till Ullvi för att ta en promenad.
Hundarna hade enormt mycket spring i benen
och självklart ska de få göra av med lite energi.
Strosade ner till älven
där dårarna sprang rätt ut i vattnet och simmade.
Burr säger jag men de var så glada att få svalka sig i värmen.

Lekte och kastade lite pinnar som de fick simma
och leta efter innan vi knatade en liten bit till på byvägarna.
Det är så skönt att vandra där inga bilar åker
och bara ha åkermark runt omkring.
Jag kände mig så tillfreds och nöjd med livet,
att få vandra där med mina tokiga hundar och bara må gott!

När vi kom tillbaka till gården så blev det hem
och lämna de små som inte mår bra i bilen
och sedan var det matshopping som stod på schemat.
Hem och tillaga fläskfilé med ugnsbakad potatis
och tzatsiki som vår huvudrätt
och sedan min gudomliga jordgubbspaj till efterrätt.

Vid ungefär halv två började Grynet
pipa och gnälla på balkongen för mamma och Zigge
parkerade bilen och hon hörde deras röster nere på gården.
Trevligt med lite besök från dem
och vi bjöd på maten som jag nämnde ovan.

Blev en lugn dag på balkongen
och jag tror inte att jag hade orkat så mycket mer.
Zigge fick även sitt paket i förskott då han fyller år i dag!!
Grattis på födelsedagen!!!!

På eftermiddagen när de begav sig söderut i Dalarna
så tog vi med oss hundarna på en promenad
till folkhögskolan för lite bad.
Jag och T stod på land och skakade på huvudet åt dårarna
som lekte i vattnet och när de verkade nöjda
så knallade vi vidare ut på Åkerö.
Familjen Tegelmark/Bergström var hemma
och vi hade sådan tur att de satt ute på altanen och gottade sig,
vi slog oss ner och blev kvar tills solen gått ner
och kylan trängde in i märg och ben.

Promenaden hem var en pina på grund av kylan
men alltid välgörande att röra på benen.
Somnade efter lite zappande och
det var ett leende på läpparna
efter att ha träffat alla goa människor under dagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0