45 minuter blev det...

Morgonen startade med
att vi tog oss ut på en härlig snabb promenad.
Så skönt att komma ut i friska luften
och det gör gott i kropp och själ.

När sambon åkt till arbetet
så valde jag att sätta näsan i en väldigt bra bok
som jag börjat läsa.
En sådan där bok som man inte kan lägga i från sig
och det kunde jag verkligen inte
och det resulterade i att tiden sprang i väg.

För att få något gjort och straffa mig själv lite,
varit så himla dålig på att springa den senaste veckan,
så begav jag mig ut på en tur.
Det blev 45 minuterns lugn löptur
för att inte överanstränga knäet.
Gick bra men var tufft.
Många gånger ville jag ge upp men kämpade på
och det känns bra inom mig nu i efterhand.
Jag är envis och det som stoppar mig
är motgångar i form av skador.
Knäet är irriterat och vissa stunder kan jag knappt stödja på det
medans jag andra kan springa lätt så det gäller att lyssna på kroppen
och behandla den med respekt.
Första turen i år som kommer upp det antalet minuter
och det är grymt skönt!!

Tog mig en skön och välbehövlig dusch när jag kom hem
och sedan blev det lunch på balkongen med näsan i boken.
Gott med nedvarvning och avslappning.
Boken lästes ut
och nu ska jag snart bege mig i väg till räddningstjänsten
för en uppfräschning av hjärt och lungräddning
som jag tidigare utbildats i.
Alltid bra att fräsch aupp kunskaperna
då det tack och lov inte är särskilt ofta
man måste utöva dem.
Men en dag kanske man står där
och då är det super att veta hur man ska gå tillväga!!

Efter det väntar ett styrelsemöte med Friskis & Svettis.
Så min kväll är räddad
och därför tänker jag nu säga tack och hej!!

Sorgen är fortfarande enorm och att säga farväl kommer bli det tuffaste jag gjort i mitt liv.
Du är min bästa vän och jag vet inte hur man säger farväl, jag vill att du ska finnas hos mig och att vi ska vandra genom livet tillsammans men jag vet nu att så kommer det inte att bli. Detta är livets gång och nu är det din tur. Men en dag kommer vi att mötas igen på de eviga ängarna och då kommer jag känna mnig hel igen.
Jag älskar dig mitt hjärta <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0