Deal om egen tid...

Ska snart bege mig till stallet återigen för att ge lite lunch till hästarna.
När det är gjort ska jag tvätta och försöka underhålla vårat hem.
Sitter och pratar med en vän just precis nu
och vi diskuterar egen tid.
Att man inte tar sig tid att ta hand om sig själv.
Det är lite underligt det där för jag tog hand om mig själv och månade enormt mycket om mitt utseende och mående tidigare men nu för tiden så finner jag hela tiden ursäkter för att ta det lugnt och bara vara.
Att man har egen tid betyder att man inte sitter framför någon form av tv, dator eller sysslar med något i hemmet. Man ska under den tiden till att vårda sig själv. Ha lugn och ro. Kanske göra så enkla saker som att ta en varm dusch med en inpackning i håret. Peela kroppen och bara njuta av att känna sig ren och fräsch.
Kanske sitter man i soffan med en bok och målar tånaglarna i en härlig färg.
Helt enkelt så ska man unna sig att bara rå om sig själv.
För något så enkelt som lite färg på naglarna
kan pigga upp en enormt mycket.
Vi har ingått en deal nu.
Vi ska ha en timme i veckan som är våran egna.
Då ska vi enbart göra saker för oss själva!!!!
Nu är det upp till bevis få se om vi lyckas med detta
denna månaden som kommer!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vi kommer lyckas kanonbra! Mest ser jag fram emot de tre timmarna kvalitetstid med dig per månad :)

2010-09-05 @ 17:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0