time to make some changes...

Hemma efter en ensam dag på arbetet.
Det är så mycket som händer inom Leksands IF samt Dalatravet nu så Peo har möten mest hela tiden. I dag ska det presenteras den tillförordnade vd:n för Leksands IF och i morgon är det dags för Dalatravet att presentera sin nya travbanechef som har ansvar för både Romme och Rättviks travbanor.
Men arbetet har flutit på och hästarna står nu inne då det ska regna en hel del i eftermiddag. Ingen av dem är särskilt utrustade pälsmässigt för att klara av flera timmars ihärdigt regnande. För deras egen skull får de stå inne. Chiefen är ju sprutad i två leder efter besök hos veterinären i går.
Han visade hälta så nu är det vila som gäller samt rastning i liten hage. Han tycker att det är skittråkigt att gå på den där lilla plätten men vad ska man göra när man har med en liten buse och göra. Om han bara tog det lugnt i en större hage hade det inte varit några bekymmer men det ska ju härjas mest hela tiden.
Om två veckor är det återbesök och då hoppas vi att det går åt rätt håll.
Har nyss petat i mig lite lunch tillsammans med sambon och trots att jag fryser så att jag hackar tänder så tänker jag nu gå ut med min lilla hund och traska hela varvet runt Limsjön. Då jag helst vill klara mig från så mycket regn som möjligt väljer jag att inte vänta längre, dessvärre innebär det att jag inte får med mig en vän som just nu sitter på sitt jobb och sliter i några timmar till.  Men vi får helt enkelt ta igen det en annan dag.
När jag kommer hem blir det en skön dusch, en kopp te och fix med lite hyllor som ska upp på väggen i vardagsrummet. Vi har skjutit på det in i det längsta men nu är det dags. Bättre sent än aldrig och väntar med spänning på resultatet.
Förutom det så ska jag sätta mig in i det här valet lite mer.
Har kollat på massor av utfrågningar på tv men känner att jag måste läsa på lite till innan jag sätter min röst. Sida har jag redan valt men inte parti.
Ha de gott så länge!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0