Nyupptagna morötter, mumma!!

Mums!
Har intagit morötter som jag plockade ute på arbetet.
Är så otroligt mysigt att skörda sina egna morötter och bara skölja av dem för att sedan knapra i sig nyttiga vitaminer och mineraler. Jag älskar verkligen morötter och denna tiden på året är det såklart som bäst!!!!
Och det mysiga är att Grynet hjälpte mig att dra upp dem ur jorden- medans hon var lös!!! Ett enormt framsteg att hon klarade av att springa lös jämte mig och apportera saker som jag kastade åt henne. När jag sedan sköljde morötterna i stallet så stannade hon kvar uppe i landet men inte särskilt länge...i stället kom hon springade i full fart och självklart fick hon en morot för att hon kom på inkallning.
Inga problem när vi skulle åka hem i bilen heller.
Hon knatade lugnt bredvid min sida och hoppade snällt in.
I bland chockar hon mig enormt mycket.
Min lilla toka.
I övrigt har jag försökt att ta det lite lugnt nu efter arbetet
men det är dags att ändra på det nu.
Ska dammsuga, duscha och äta något.
Lunchen har jag glömt av
men om jag äter först så kommer jag att somna
så lika bäst att ta tag i allt på en gång.
Under tiden jag ska intaga någon form av lunch
så ska jag leta reda på hundkurser
som jag kan gå med mina små tokar.
För jag är sååå sugen på att komma igång igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0