Angående bloggkommentarer utan namn...

Bloggar.
Man skriver om sitt liv och delar med sig.
Alltid trevligt om det är människor som lämnar ett spår efter sig
att de har varit in och kikat.
Desto roligare om de lämnar en länk
eller åtminstone namn så man kan svara om det är något.

Dock har jag märkt att det allt oftare
är de negativa kommentarer som lämnas utan namn.
Varför?
Om man nu ska var sur/bitter/avundsjuk/missunsam
kan man åtminstone inte stå för det då?
För vi har ju trots allt en yttrandefrihet i Sverige
och vi får säga vad vi tycker...
men i bland tror jag att det kanske vore bättre
att kanske tänka efter två gånger och vara tyst...
och hålla det för sig själv.

Som ägare av en blogg där jag är väldigt öppen
har jag fått läst både det ena och det andra.
Inte tar jag åt mig en endaste gång.
För det är inte värt det.
Jag vet vad jag kan, vem jag är och vad jag står för.
Det kan man inte ändra på bara för att man skriver en bitter mening.

Nej jag tycker nog Ni ska vända Er till ER själva
och fundera på om det inte är Er det är fel på i stället
för att klanka ner på andra för att må bättre!!!
Och om Ni har en åsikt...snälla lämna Erat namn och visa att i vågar stå för det Ni tycker och tänker här i livet. Det känns bättre att läsa en kommentar som man vet att någon står för...i stället för att det är någon feg stackare som inte har mod nog. Och till den fege stackaren kan jag säga som så här...stå för dina kommentarer så ska du se att du växer som människa i slutändan!!!

Jag vet att de få gångerna jag själv lämnar kommentarer så lämnar jag alltid namn, mail och min bloggadress i fall att personen skulle vilja svara...och i nästintill alla fall har jag fått svar.
Skulle aldrig kunna tänka mig att kika in och skriva något om jag inte lämnade mitt namn...det skulle liksom kännas halvdant då...

Jag skulle kunna sitta med detta ämne i oändlighet
men då får jag aldrig mat i magen
så det är väl bäst att jag ger mig för denna gången!!

Kommentarer
Postat av: Nina

håller med dig där fröken fräken...jag lämnar också alltid mitt namn och ibland min bloggadress och mail beroende på vilken blogg jag är på...men jag lämnar ALLTID namn...

Jag ser också att det trillar in folk som inte säger nått...å jag är sååå nyfiken på vilka det kan vara och önskar att alla vågar skriva vem de är och om de har någon blogg själva som man kan få kika på...men jag förstår ju själv att man inte kan kräva att alla ska skriva när de är inne på min sida...

Ha det bäst och hoppas att smärtan från porklämningen har gått över ;)

2010-10-26 @ 18:26:27
URL: http://ninaludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0