Excuivance.

Jag var i Rättvik för två veckor sedan på en ansiktsbehandling.
Söta Anna tog hand om mig och i dag är det dags igen för en kemisk peeling.
Går med två veckors intervaller för att påskynda hela processen.
Är en otålig människa av naturen och går vissa saker att påskynda så gärna för mig.

I af så har jag under dessa två veckor använt lite produkter
som är rekommenderat för min hy och visst ser jag resultat.
Och det som jag har är anpassat för min hudtyp
och det är viktigt att alla går till en hudterapeut och får produkter till sin hud!!!!
Annars kan det bli riktigt galet
och det framförallt när produkterna innehåller syror.


I mitt fall så använder jag mig av Claryfying Facial Cleanser som rekommenderas till framförallt aknebenägen hud då den inte är uttorkande. Väldigt mild men man kan ändå känna syrorna arbeta på huden. Appliceras på fuktat ansiktet och så arbetar jag upp ett lödder innan jag noggrant sköljer av. Dagar jag har make up så tycker jag inte att en rengöringsomgång räcker utan jag gör alltid samma procedur två gånger. När jag sedan torkar ansiktet så känner jag verkligen hur ren huden är!!!!



Sedan har jag även fått rekommenderat ett ansiktsvatten som heter Moisture Balance toner. Dock har jag inte köpt in det till min samling ännu på grund av ekonomiska skäl samt att jag fortfarande har kvar av min gamla toner. Så den kommer jag att använda så länge dne räcker och sedan införskaffa den rekommenderade.

Som dagcreme använder jag Essential Daily Defense Fluid med solskyddfaktor 15. Nu använde rjag den då jag tycker att jag har en tendens att bli lite blank i huden under dagens gång. Hittills har den fungerat super men jag tror att under vinterns gång så måste jag uppgradera mig till samma produkt fast i creme form.



Och sist men inte minst så har jag en nattkräm som jag fick prover på.
Evening Restorative Complex.
En nattrkäm full med näring för att hjälpa huden att återhämta sig under nattens gång. Innehåller polyhydroxidsyra som i kombination med fuktgivande ämnen, vitaminer och växtämnen har en lugnande inverkan på stressad hud.



Det är dessa produkter jag använder
och jag är mer än nöjd än så länge.


Sedan kan man ju såklart utöka det hela med övriga produkter i sortimentet
men först och främst så är det en ögoncreme
och toner som bör inhandlas.
Prio ett!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0