Summering av helgen som gått...

Dagarna går och jag har inte haft något direkt att dela med mig av...så därför denna tystnaden.
Helgen var enormt trevlig även om det hände något mest hela tiden...
Lördagen bjöd på en härlig vinterpromenad med hundarna i solsken och massor av minusgrader. Underbart!! Efter det så var det arbete hemma och sedan hockey på kvällen.
En match som tyvärr inte var mycket att se då de två första perioderna var katastrofala men i tredje vände de och i sudden blev det vinst..så i af två poäng med sig...

Efter matchen så valde vi att inta Loungen.
En lugn kväll då jag hade bilen och tänkte köra hem min söta till Rättvik men så blev inte fallet då planerna ändrades och vännen beslutade sig för att stanna kvar i Leksand. Trevligt trevligt tyckte jag och vi festade till det med två hela cider. Gott var det och jag tror det blir lite extra gott när de sker så sällan som för oss.
Trevligt sällskap och en perfekt lördagskväll som på hemvägen bjöd på en snöbollskrig!!!
Tjihooo...I lövv...det är ju så sköjj med snö att man verkligen blir som barn på nytt!

När vi klev innanför dörren blev det bums i säng och sedan en liten sovmorgon.
Eller njae...vaknade vid åtta men det får vara godkänt...slumra i sängen ett tag så helt okej start på söndagen. Lunch på Bosporen, julmarknad och införskaffning av namngivelsepresent.
Vi valde att ge fot och handavtryck som Tobbe och Fia kan göra på lilla Myran.

Kikade in hos "Skalkarna" på Nature och de har fått de fint inne i butiken.
Fick även kolla om vi hade zinkbrist genom att gurgla en vätska för att få svaret...
kan lova Er att om man inte har zinkbrist
smakar denna vätskan skit rent ut sagt...och smaken hängde kvar.
Men från den positiva sidan sett så hade jag inte zinkbrist
som jag haft i hela mitt liv!!!
Passerade julmarknaden och hämtade mina tofflor som var klara hos Mysa UF.
Supersöta tofflor som jag justt nu har på mina fötter.
Kolla in deras blogg vettja---->KLICKA HÄR!!

Vidare till namngivelsen för lilla söta Myranda där det bjöds på trevligt folk och massa fika. Så mycket att jag inte ens smakade på tårtan. Fick mysa lite med lille Hampus innan vi begav oss vidare ut till Ullvi. Wiktor blev superglad då vi kom in i huset och där blev vi kvar...blev bjudna på middag tillsammans med hela goa familjen och planerade kommande söndag då vi ska låna barnen till en liten utflykt....mysigt värre kommer det att bli!!!

Ja...och det var den helgen det...hem och sova...
Och nu ska jag halka ut med hundarna
innan jag ska till arenan och göra min plikt!



Må gott allihopa!
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0