Segstartat...

I dag är en dag som består av trötthet,
illamående och en konstant muntorrhet.
Det spelar ingen roll vad jag gör eller hur jag går tillväga
så envisas munnen att vara torr som en öken.

I går var jag på ett möte.
Ett möte som jag gick därifrån med mängder av enerig och lust men samtidigt en malande oro. Ska lilla jag klara av att lösa problemet så att jag kan utföra detta? Problemet i detta fallet är såklart pengar. Tänk om man hade de där 103 miljonerna som damerna i Vinkelboa vann, de skulle sitta enormt fint just nu och jag behöver ju bara en bråkdel av de pengarna...typ ganska exakt en toitusendel(säger man så?)...eller jag behöver mindre än så men det var lättast att räkna ut den delen...

Har tusen påbörjade saker som skulle behöva slutföras
men i dag när måendet är som det är så går det lite segt.
Vet inte vad jag orkar med och vart jag ska börja.
Lite symaskinsrace ska jag väl åtminstone hinna med,
målning av krukor och ramar
samt att ge min surdeg lite kärlek.

Ja, ni läste rätt...min surdeg.
Kom ju så galant på häromkvällen att jag ville baka,
men ingen kaka utan snarare nyttigare härligheter
och efter att läst en tidning här på köksbordet så blev mitt beslut
att jag skulle göra en surdeg
och sedan baka något smaskigt bröd så fort den var klar...
Än så länge är jag bara inne på min andra dag
så det är först i morgon den ska matas
men morgon och kväll så ska den skakas med massor av kärlek...
*håller mina tummar för att detta ska gå vägen och bli bra...*

Om ni vill så kan jag publicera surdegsreceptet jag tagit del av
om det visar sig lyckat...

Nu klockan halv tolv ska jag försöka få i mig lite frukost.
Adios...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0