Lunchen intagen...

I dag har jag...tro det eller ej...ätit lunch!!!
Egenlagad också.
Med sallad.
Jag är så stolt över mig själv som annars slarvar så enormt mycket med maten.
Tror det ska bli en ny rutin att jag så fort jag kommer innanför dörren efter arbetet ska ge hundarna mat och därefter laga min egen mat. Som är inplanerad så att alla ingredienser finns hemma.
I dag blev det en smarrig omelett med lite riven ost samt en sallad med gurka, bönor, tomat och rödlök. Riktigt gott och det gick ju så snabbt. Vet inte varför jag alltid prioriterar maten i sista hand varenda dag...

Det är ju bara dumt att inte äta och det är jag fullt medveten om
men det har varit så i så många år
att jag inte kommit tillrätta med det ännu.
Dock kör jag järnet nu och utvärderar om en vecka ungefär.

Nu är det duschen och därefter en långpromenad
med hundarna innan hockeyn är i antågande.
Lottförsäljning i dag igen och det kommer förhoppningsvis
att gå bra trots det ringa antalet som ska sälja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0