Heby tor.

Lyssnar just nu på Frida Örhn och hennes fantastiska stämma.
Release me är så fantastiskt berörande
att man inte riktigt vet hur man ska hantera den.
Jag mår bra i hela kroppen när jag hör den låten.
Tuppskinn på armarna.

Arbetsdagen har varit lite längre i dag.
Snarare en heltidsarbetsdag.
Men det är helt okej.
Började med körning av token och Dojjan på rakbanan.
Gick väldigt fint och lyckades hålla ett bra tempo trots väldigt pigga hästar.
Kändes otroligt bra efter intervallerna
och det var nöjda körsvenner som vände hem mot stallet igen.

Sedan var det dags för lite lunch och tillfixning av märren
innan vi lastade henne i transporten.
Gick väldigt bra trots att det var lång tid sedan hon åkte sist
men inge tokkast bakåt så det var bara att lasta och stänga.
Sedan bar det av mot Heby.

Resan gick enormt bra och det var en fundersam fröken som klev ur transporten och in till sin hagkompis. Inget verkar bekomma denna damen särskilt mycket för det första hon gjorde var att hugga in på maten som låg i hagen. Skrev lite papper, fikade och snackade en del skit med Micke innan vi for hem.
Fick en tröja med oss hem så vi kan göra lite reklam för Västerbo stuteri, dock så var min i storlek XL men den funkar ju och jobba i åtminstone. Luftigt och bra...hahahaha...

Tänker skriva lite mer om hingsten som blivit utvald till våran dam...
men det får bli lite senare.

Resan hem gick över Möklinta och By
så vi slapp de där sabla vägarbetet mellan Sala och Avesta.
Gick rätt fort och var skönt att komma hem till Heden igen.
Nu ska jag knata med hundarna innan jag kryper till kojs.
Är helt slut så antar att jag kommer somna ganska snart.

Hoppas ni har haft en härlig dag allihopa!!
Puss o kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0