Nummer 9 Golden Sands...

Jag har ätit tacopaj och snackat skit
tillsammans med Thomas under kvällen.
Mycket trevligt.

Men det var inte det jag tänkte berätta om....
Jag tänkte nämligen skryta
om hur stolt jag är över min pojk
som tävlade i fredags kväll på Romme.
Golden Sands startade i fredags flexet
och loppet direktsändes på tv.
Dock så såg man inte särskilt mycket
varken på plats eller på tv.
Dimman låg nämligen tät över Borlänge
och det var riktigt svårt att se vilken häst som sprang på vilket ställe.
Speakern kommenterade så gott han kunde men det var lite svårt...
-jag tror hästarna befinner sig ungefär i mitten
av bortre kurvan men vilken som leder vet jag inte...

I vilket fall som helst så kom hästarna i mål och det stod mellan två stycken.
Nummer 9 och 14.
Men det slutliga vinnaren blev nummer 9 Golden Sands på sin nya tid 18,5.
Riktigt jäklarns bra och jag var lagom mallig
när han kom trippande ut på stallbacken för att käkas av.

Blev en välförtjänt dusch och hö i boxen
innan jag lämnade pojken på Romme för att bege mig till Örebro.

*stoltast i världen*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0