Ge blod ni med!!!!

I onsdags var det återigen dags för mig att ge en hjälpande hand.
Vad gjorde jag då kanske ni tänker?
Jo jag var i Falun på lasarettet och gav bort lite av mitt blod.
Jag gör alltså detta tre gånger om året ungefär
och det gjorde inte ont denna gången heller.

Blev välkomnad av alla som jobbade
 och fick som vanligt fylla i hälsokollen.
Det var inget konstigt med denna
då jag har hållt mig inom alla ramar
som gäller för att få ge blod.
Beslutade mig för att ge min donation(man kan ta en sak också)
 till Röda korset denna gången
och för det fick jag ett varmt tack.
Sedan satte jag mig i stolen.
Valde en ny stol då jag har som vana att byta stol
för var gång som jag är på plats.
Denna gången tog jag ju den absolu bästa platsen
då utsikten var fantastisk.
Kunde inte klaga på nåt sätt och det var enbart lite synd
att utsikten var klar tidigare än mig
men vi fikade en stund tillsammans när jag var klar.
Vet inte vad det var men vi var alla chockade att blodet rann så snabbt.
Var över på enormt kort tid så 
det var bara att ta min karta järntabletter
och sätta mig ute i vänt/fika rummet
och käka polarmacka samt en äppelfestis.
Gott så där efteråt att tillföra något till kroppen.

Men jag måste säga att jag inte blir trött av att ge blod.
Snarare får jag en enorm energi kick
och jag vet inte om det beror på att jag gör en god gärning
eller om det är så att kroppen mår bra
av att byta ut blodet med jämna mellanrum.
Så samma dag som jag ger blod är jag hur pigg och effektiv som helst,
däremot kan min trötthet komma någon dag efter
 precis som det gjort nu.
Men jag ska inte skylla hela min trötthet på blodgivningen denna gången
utan även på att jag arbetat alldeles för mycket.

Så återigen tycker jag att ni ska sluta fundera
och faktiskt gå in på www.geblod.nu och anmäla er.
För är ni friska så finns det inget att fundera över.
Och till er som är rädda för nålar...
varför inte konfrontera eran rädsla?
Finns ingen bättre plats än hos de gulliga kvinnorna/männen på blodcentralen...
de tar hand om en på absolut bästa sätt!!!!!!

Kom igen nu, tveka inte, dra erat strå till stacken nu!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0