Diagnos: Duktig.

Diagnos: duktig : handbok för överambitiösa tjejer och alla andra som borde bry sig

Jag har precis läst ut denna boken.
Diagnos: Duktig av Jennie Sjögren och Tinni Ernsjöö Rappe.
Otroligt träffsäker.
I af om man som mig lever på att vara duktig.
För är man inte duktig så är man inte bra.
Nu när jag läst denna boken som blev jag lite skrämd
över att inse att det är ett stort problem i samhället
att vi pressar oss så att vara duktiga,
vi pressar oss in i utmattningsdepprissioner.
Så ska det inte vara men jag vet inte hur det ska ändras heller.
Självklart måste vi sluta jämföra oss med alla andra levande
men det är också någonstans där
vi måste sluta se det som skamligt att söka hjälp.
Man är inte dålig som människa för att man väljer att gå
och prata med någon utomstående.
Snarare är man stark som gör det och tar ansvar för sitt liv!

Nu gled jag dock i från boken lite.
Vad jag ville säga med den är att för mig personligen
så var den enormt träffsäker
 och jag är ganska övertygad om att människor i min närhet
skulle känna detsamma om de läste den.

Läs denna boken och ta åt er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0