Antibiotika...

Hade ju tid hos läkaren i dag som var en hon.
Lite förvirrad dam som var lite i det blå
men en sak som var enormt viktig gjorde hon rätt...
hon lyssnade på känslor och ord.
Hon lät inte bara blicken bedömma och det är jag enormt tacksam för.
Själva besöket var över på mindre än tio minuter.
Var bara att  önska doktorn en glad påsk
och sedan fara upp till Apoteket för att hämta ut ett recept på antibiotika.
Ska äta Tetralysal(den starkare dosen) 
nu ett bra tag framöver och det ska man inte kombinera med alkohol
så därför har jag tagit ett beslut att börja på måndag morgon.

Det är nämligen så att det måste gå ett antal timmar
mellan denna medicinen och järntabletterna
som jag har några kvar av sedan blodgivningen.
Så nu måste jag planera mitt tablettätande lite
men det hoppas jag att jag ska klara bra.
Är ju ett enormt gott syfte bakom det.

Anledningen då?
Jo jag kommer att äta antibiotika för min hud.
Jag har inte jättedålig hud men till
och från blossar det upp en del och då jag är så känslig
så kan jag inte smörja mig med vad som helst heller.
Hade jag inte varit känslig för det mesta
så går det alltid att behandla utifrån
men i detta fallet så behandlas jag inifrån.
Det kan ta upp emot en månad innan resultat visas
så det gäller att hålla ut men jag hoppas på goda resultat.

Nu är det bara att vänta och se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0