Ont i magen....

Ont i magen är det minsta man kan säga
men just för stunden är jag i sittande.
Åt mat när jag kom hem från arbetet
och sedan högg det till i magen så då fick jag lov att lägga mig ner
och vila vilket slutade med att jag somnade. Och sedan sov jag.
Huvudet dunkar och det gör ruskigt ont
men jag har lyckats laga lite mera mat,
måla konservburkar och tvättat skorna inför midsommar.

Bra gjort det lilla åtminstone.
Ska kolla på Lotta på Liseberg
och drömma mig bort till att få strosa nere i götet och åka Balder.
Tror ni jag kommer dit?

Anledningen till att jag mår som jag mår är förklarlig
men jag vet också att helgens "måsten" tagit på krafterna.
För när jag går in i någonting så gör jag det så till fullo att jag tar ut mig...
Ganska dumt kan jag tycka
men svårt att låta bli då man vill få allt gjort snarast.
Hmmm...tål att tänkas på....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0