Jag är lycklig.

Jag är lycklig.
Har funnit en pusselbit som saknats i mitt liv
och det börjar nu kännas mer komplett.
Känner att jag lever mer i nuet
och försöker ta till vara på varje sekund.
Vill ta till vara på varje ögonblick
och minnas det som att det var i går.

För ofta så tar man saker lite för givet
och glömmer de där små stunderna som är ack så betydelsefulla.
Tänk på den där smekningen på kinden under bilfärden,
blicken sinsemellan under middagen med vännerna,
den stora kramen man får när man har en dålig dag,
fotflörtandet under bordet när ingen annan ser,  
pussen i pannan när man säger hejdå för att fara till arbetet,
leendet som möter en på morgonen när man vaknar,
ben som snuddar vi varandra när man kollar på teve på kvällskvisten....
alla dessa små men väldigt betydelsefulla saker
som jag verkligen aldrig vill ta för givet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0