Stark?

Hur finner man det där läget mellan
för lite att göra och alldeles för mycket?
Jag missar ideligen att stanna upp
när det börjar bli alldeles för mycket inombords
vilket slutar med att det en dag bara rasar.
Bägaren rinner över och jag blir totalt vilsen.

Jag ger råd till mina vänner
och det är något som jag inte tänker sluta med så länge de vill ha dem
men det jag skulle vilja är att kanske någon gång lyssna till dem själv.
Att de rådan jag ger kanske kan fungera bra även på mig.
Sedan så måste jag såklart bli bättre på att lyssna
på mina nära och käras råd.
För jag hmmm:ar och lyssnar till det som sägs
men jag tar inte åt mig innerst inne.

Jag misshandlar mig själv
och placerar alltid mig själv i sista hand.
Ger av mig själv men glömmer bort att vårda mig själv
för att kunna klara av att i längden orka ge av mig själv.
Men hur slutar man upp med sina automatiska tankar
och känner efter inombords?
Hur gör man för att stanna upp och känna efter?

Jag vet verkligen inte och det är skrämmande.
Om jag får nämna det som hittills varit svårast i mitt liv
så är det att lära sig detta.
Lära sig att ta hand om sig själv.

Så om någon har några tips så dela gärna med er
för jag är helt ur balans nu och vill bara gömma mig inomhus
men det hjälper säkert inte så jag möter verkligheten och försöker att le.
Jag tror inte jag klarar av att leva på detta viset länge till.
Just nu biter jag ihop för att ingen i min närhet ska må dåligt.
Om det är rätt eller fel vet jag inte
men människor i min omgivning har en bild av hur jag är som person
vilket gör att man inte vill sabba den och visa sig svag.
Får dagligen höra att jag är en stark människa.

Men om jag hade varit stark
då hade jag varit stark nog att ta hand om mig själv också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0