Snäll eller dum i munkval?

I dag på arbetet så hade vi sådan tur att bagaren
hade passerat byn under gårdagen
och därför fanns det munk till förmiddagsfikat.
Det brukar alltid vara en och samma sort fylld med sylt
men i dag fanns det även med vanilj
så Peo valde att lägga fram en av var.
Och självklart så frågade han vilken jag ville ha.

Mitt svar blev:
att det spelar ingen roll
trots att tankarna suktade efter vaniljmunken.

Och i dag hade jag ingen tur
för Peo valde såklart vaniljmunken
och jag fick ta den med sylt.
Åt den med eftertänksamhet...
varför säger man att det inte spelar någon roll
när det i själv verket hade varit godare med den andra?

Va trött jag blir på snällhet i bland.
Eller det kanske inte är att vara snäll utan snarare dumhet?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0