Carola sings Streisand and Presley...

I lördags hade jag turen att bli medbjuden till Dalhalla.
Det var söta Michaela som som frågade om jag var sugen att kolla på Carola
och en sådan kvinna kan man liksom inte missa när man får chansen.
Sedan att platsen är Dalhalla gör ju inte direkt saken sämre.
Vi blev fem som åkte och det var jag och nämnda Michaela,
Johanna, Kicki och Jessica.
Ett underbart gäng med tjejer som satte sig i lyxåket
och begav sig mot Rättvik.
Till middag intogs diverse olika varianter mat...
för min och Mickis del så blev det Statoilmacka, Johanna och Kicki körde på Dalhalla burgare
utan någon grönsak i sikte och Jessica...hmmm...
ja hon åt lite jordgubbar och godis...
för om jag inte har helt fel så var hon den duktiga av oss och åt innan vi begav oss.
Önska bara att jag hade sådan framförhållning någon gång....
Vi kom ganska precis till att klockan slog åtta och bänkade oss på våra platser.
Kvällen till ära var det tv inspelning
så detta kommer att sändas på tv i höst någon gång.
Ska bli kul och se hur det ser ut när de klippt och klistrat i hela produktionen.
Och för att det skulle se bra ut på tv så hade vi
och många andra sådan tur att vi fick flytta ner en hög med bänkrader
för att fylla på nedifrån.
Riktigt nice och jag klagar inte på utsikten.
Åt godis, drack Ramlösa samt intog några jordgubbar
som var riktigt fina men färgade av sig så in i norden...
himmel vad de fastnade på fingrar och tänder.
Undra om det stod helt rätt till med den lådan....
Konserten började ungefär tjugo över åtta
och det var en toksnygg Carola som äntrade scenen.
Så ska jag se ut när jag är i hennes ålder...
Hela första akten ägnade hon mestadels åt Elvis Presley.
Och jag som är tokig i filmen Lilo och Stich kände igen mig massor.
Jag kan ju inte säga att jag för övrigt har så mycket minnen från Elvis
förutom hans mest kända verk
men nu fick man höra mycket mer
och även i lite nya tappningar vilket jag uppskattade enormt mycket.
När sedan andra akten intogs så tappade man andan så vacker hon var...
Klänning, hår och entren var sagolik!!!
Andra akten ägnades åt Barbara Streisand
och vi fick bland annat höra nedanstående låtar...
När Enough is enough spelades så vaknade verkligen hela Dalhalla till liv
och det var en riktigt härlig stämning.
Det är en låt som har en text med enormt mycket innehåll
och som är till för att stärka. Gillas starkt!!
Många otroligt bra låtar spelades och det var en otroligt härlig kväll.
Det var varmt och gott ända in på småtimmarna
och temperaturen låg över tjugo grader
vilket klassar det som en tropisk natt.
Helt underbart och sällskapet var det absolut bästa!!!
Tack tjejer för en trevlig kväll, ni är underbara!!!
Observera att bilderna inte är särskilt bra då jag körde med min lilla kamera...
men bättre än inget;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0