Workinghero...

Har abetat klart för dagen.
Hittat kameraladdaren som var borta och ska alldeles strax in i duschen.
Känner mig inte motiverad till det men jag måste
och vet att det kommer kännas bra efteråt.
Är helt slut i kroppen så i kväll kommer nog inte jag vara särskilt social.
Måste nog sova så tidigt det bara går.

Jobbet gick superbra.
Det var mycket myror som härjade i kropparna i dag.
Vila i två dagar är för mycket, framförallt för grabbarna.
De blir helt tossiga och hittar bara på en massa tok.
Golden lekte gunghäst innan vi ens lämnat gården i dag
men sedan ägnade han den mesta av sin energi
till att springa framåt åtminstone.
Fröken hade även hon myror men efter lite morrande från min sida
så riktade hon fokus framåt och sprang riktigt fint.
Hon kändes mycket bättre än på länge
vilket jag hoppas beror på att vi numera
kör förbygel på henne i stället för brösta.
Hon har fått sådana skav av täcket hon hade innan att bröstan skavde ännu mera...
i slutändan blev det vätskande sår och blodspill.
Så nu går hon utan täcke och med bygeln i stället
'och det har fungerat så bra.
Nu hoppas jag bara att hon läker ihop på bogen så att hon slipper smärtan.

Grynet ägnade sin tid i stallet åt att jaga i halmen och runt hönshuset.
Jag vet inte om hon hör någon mus eller så under huset
men hon är då fullt sysselsatt vilket är skönt.
 Frågan är bara vad hon gör den dagen
det eventuellt skulle hoppa fram en liten mus?
Vem skulle bli räddast...hon eller den lille musen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0