Slaget vid Passendale...

Filmen vi hyrde i går var Slaget vid Passendale.

Den utspelade sig under första världskriget.
Då närmare en moljon soldater förlorade livet i Passendale
under några få förödande höstmånader 1917.
 Paul Gross har gjort en film som visar hur det utspelade sig i skyttegravarna
 och dess blodiga slut.
Filmen handlar även om kärleken
och det svåra att lämna den man älskar.

För mig var denna filmen inte alls det jag förväntade mig.
Jag trodde det skulle vara mer i från krigets värld men det var väldigt mycket romantik och kärlek. Skådespelarna gjorde sitt jobb bra men filmens handling var lite mer trevande och jag föll inte för den långsamma berättelsen. Och slutet var det jag misstänkte redan efter tio minuter in i filmen. Men det berättar jag såklart inte här i fall att ni får för er att hyra den.

Om den är värd att hyra hem...tveksamt...

DVD Film: Slaget vid Passendale


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0