Chief Delorme till Eskilstuna...

I dag bär det av till Eskilstuna med lille Chief Delorme.
Avfärd 13:00 från Heden
och sedan får vi ser när vi kommer åter.
Lilla gumman ska så klart med och vi ska alldeles strax
ta oss en power nap innan vi äter, klär på oss
och beger oss ut till jobbet igen.
Har redan varit där en gång in dag men det var så hiskeligens kallt
att vi inte kunde ut och köra.
 -22 grader i dag och i morgon kunde det bli runt -40 grader...
så då blir det kanske inget arbete över huvudtaget.
Men vi får se. Kom precis på att det är ju söndag i morgon
men det har inte jag reagerat över.
Undrar om jag ska jobba eller inte?

Vi har i af start i lopp 1 ca 18:30
och enligt min kära mor så var vi segertippade inför loppet.
Alltid roligt att vara betrodd men samtidigt ger det ju lite extra press.
Det är ju trots allt första starten samt första längre resan han gör...
och i detta klimatet blir det inte en snällare resa direkt.
Men jag hoppas det ska gå vägen.
Han är tuffare än man tror den lille killen.

Jag kommer i vilket fall som helst ha mängder av fjärilar i magen
och hålla tummarna stenhårt...
eller ja förmodligen kommer hela händerna vara knutna i denna kylan...
och på travbanor har det alltid en förmåga
att var flera grader kallare än på andra ställen
så bara att bylta på sig kläder till formen av en michelin gubbe idag....

Hoppas ni får vara ute i lagoma mått i dag och att ni har en härlig tisdag.
Nu ska det sövas...kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0