Tohaveornottohave...?

What seems like the right thing to do
could also be the hardest thing
you have ever done in your life...


Jus nu är det precis så det känns.
Hur vet man när det är dags att släppa taget om en person?
För en person som mig själv...
en sådan som tänker mer på alla andra än mig själv
så vet jag att det inte kommer att gynna mig själv överhuvudtaget.
Det kommer snarare att göra så ont
att jag inte vet om jag orkar så mycket mer.
Men jag är inte det viktiga i denna situationen.
Det är den personen som jag förmodligen måste släppa
för att dennes liv ska fungera och att denne ska finna lycka.
För som det är nu så blir det bara "kattbajs"
och missförstånd hela tiden.

Tanken är inte att man ska såra varandra eller försvåra.
Visst går vänskap upp och ner.
Men det ska liksom vara på samma villkor
och det är något som inte fungerar just nu.
Och jag vet inte om det kommer att fungera.
Jag vill tro det.
Men ibland så måste man veta när man ska dra en gräns.
Eller ett avslut.
Eller att fortsätta kämpa.

Kanske har jag bara mycket motgångar just nu och är extra känslig.
Det kan ju vara så
att jag bara behöver extra mycket vänskap just nu, eller hur?

Vad är det som säger vad som är rätt och fel?
Och hur ska man kunna ta ett beslut som för sååå ont?

Jag önskar att jag kunde vara mer ego....åtminstone i bland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0