Remembernotetomyself...

Påminnelse till mig själv som jag fått av min terapeut som jag hade tidigare.
Göran.
Världen bästa.
Saknar verkligen honom.
Och med det säger jag inte att det är fel på Peter.
Men Göran såg rätt igenom mig.
Dock var det iinte så att jan konfronterade mig
så fort han fann något nytt utan vandrade runt ämnena
så att jag inte skulle ana att något var på gång.
Nu så här i efterhand så inser jag ju hur skicklig han var.
Men det är det jag behöver.
En person som ser mig men som inte tvingar mig
utan låter saker ta sin tid
och ger mig en chans att vänja mig vid situationer/tankar.

Men det jag ville komma till är denna lapp
som jag har i mitt knä just för stunden.
Försöker komma på något kreativt
som gör att jag tittar på den varje dag
och noga läser det som står.
För desto oftare jag läser det...
desto snabbare kommer jag att inse sanningen.
Hur det egentligen ligger till.

Påminnelselapp till Ulrikas kloka del:

*Hunger signalerar svält och försiktighet till kroppen
och riskerar försämrad förbränning och därmed viktökning.

*Mat ger signalen mättnad och därmed ett OK till kroppen
att ha hög förbränning och därmed möjlighet till bättre koll på vikten.

* Ska det kloka eller det okloka sättet få styra mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0