"Problems"

Jag har i dag fått reda på lite hur människor
 ser på mig efter att gick in i väggen.
Det var skönt att höra det
samtidigt som det visar hur samhället fungerar.

Jag ses som en tjej som har väldigt mycket problem
och ingen vill träffa någon med (synligt)bagage.
Frågan som jag då ställer mig då är det bättre att träffa någon
och sedan kryper det fram saker mest hela tiden
som är klassade som "problem"  eller är det bättre att veta från början....
veta att det kan bara bli bättre
 och att inget av det som är något "problem" är ens fel.
Vore det inte lättare att dejta en person som är öppen och ärlig??
Och vem avgör vad som klassas som ett "problem"?

Tror ni på fullaste allvar att det i dag
finns någon som inte har något "problem"???
Jag är kanske negativ men så många människor som jag har kontakt med dagligen
så vet jag också att det finns mängder av saker som kan störa/förstöra ens liv.
En del mindre än andra men det beror ju helt på sig själv som person.
Vad som kan vara litet för en människa
kan vara stoooort för en annan.
Vi är ju olika.
Och tur är väl det.

Men jag kan tycka att det anses lite orättvist
att jag ses som ett "problem" som nästan ingen vill ta sig an.
Men jag vill inte att någon ska ta hand om mig.
Jag klarar mig själv och jag ska arbeta mig igenom mitt förflutna på egen hand
tillsammans med terapeut, familj och vänner.
Det har inget med eventuell dejt/partner att göra.
Om man träffat mig så självklart så pratar vi möjligtvis om förflutet
men man ska väl kunna prata om allt om det ska bli en framtid??

Vet inte om jag fick fram det jag egentligen skulle skriva om.
Men jag tycker bara att det är tråkigt att det är så folk ser mig.
Och det är ju inte konstigt att jag inte träffat någon.
För vem vill ha en tjej som har "problem"?

Ja jag vet att det finns några få exemplar där ute
men hur i helskotta ska man våga tro på dem
när andra i dess närhet inte talar så supergott om en...
Livet är alldeles för invecklat för att levas fullt ut...
men jag vill inte leva om jag inte kan göra det till fullo heller...
jädra knivig sits det...

Måste fortsätta fundera lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0