Heyheyhello!!

Hoppsan hejsan.
Går segt för mig i dag.

Arbetade själv i dag tillsammans med hundarna.
Snön vräkte ner och hästarna var inne.
Blev att göra rent i boxarna
 och sedan tog jag en promenad med fröken
som behövde röra på sitt arma bakben.
Otroligt svullen och varm men jag ger det en vecka sedan måste vi ha medicin.
Gick i gång lite och rörde sig bättre mot slutet.
Få se hur det ser ut till morgonen.
Förhoppningsvis hinner Peo släppa ut dem
en sväng innan kvällen kommer.

Körde femåringen en sväng i skogen
men det blev så lugnt det kunde bli i all snö.
Han fick pulsa ordentligt
och det blev nog rätt så drygt då ingen plogat på rakbanan.
Så traven gick långsamt men framåt och man såg riktigt hur musklerna flexade.
 Bra träning och när vi kom hem så linimentade jag honom över gumpen.
Därefter lunch och hem till lyan.
Såg ut som ett bombnedslag
men var så himla duktig och städade undan allt.
Nu har jag bara lite kläder att prova
sedan kommer de vara sååå fint här hemma.

Ska fixa ansiktet nu
och sedan tror jag att det blir en tur till Borlänge.
Bye for so long...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0