Giveblood...

Jag ska försöka att ta mig till Falun nästa vecka.
Väntar dock på lite provsvar samt svar på min nya medicinering.
Får nämligen inte ge blod med vissa mediciner
men får förhoppningsvis besked under dagen.
Och nu har jag ju redan avslöjat vad det är jag ska göra i Falun.
Jag ska återigen ge blod.
Ungefär tre-fyra gånger om året åker jag ner och ger blod.
En god gärning som är väl värd att utföra.
För kanske är det så att jag en dag behöver blod
och då vore det ju toppen om det finns underbara människor
som delar med sig.

Så om ni inte redan är blodgivare så tycker jag att det är dags.
Anmäl er på www.geblod.nu.
När jag är där så ska jag be dem ta lite bilder så kan jag publicer dem...
på så sätt kan nu få följa med och se hur det ser ut.
Jag kan redan nu säga att jag var nervös första gången
men blev behandlad på ett sådant bra sätt
att jag var salig när jag gick därifrån.
Bemötandet har varit toppen alla gånger och nålarna är inte alls farliga.
Och efteråt får man ju fika...hehe...

I bland kan man bli underkänd på proverna som tas innan
på grund av blodvärden men oftast så kan man ge det lite tid
och sedan försöka på nytt.
 Eller så knatar man ner till vårdcentralen och kollar värdena.
Slipper man resan och får man då svar att de är okej
är det bara att kontakta blodcentralen på nytt.
 De är alltid tacksamma för människor som vill ge blod.

Så klicka nu in er på www.geblod.nu och sluta fundera...
Det är bara att göra det!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0