ett beslut...

Varför ska det göra så ont att ta vissa beslut här i livet.
Att känna att det som kan vara det bästa för mig
är det som gör människor i min omgivning besvikna.

Jag har en stor klump i mitt bröst och den smärtar enormt mycket.
Är det något jag avskyr som mest är det att svika människor och det känns som att jag har gjort det nu. Enormt mycket. Och när jag skulle ringa och meddela mitt beslut lyckades jag haspla ur mig det innan tårarna började trilla. Och nu kan jag inte annat än att undra om jag har valt fel.

Varför ska man måsta tänka på sig själv?
När jag gör det,
de få gånger de händer så gör det alltid mer ont
än det gläder mig.
Är det så det ska vara?

Nu är beslutet i af taget och jag har meddelat vederbörande
men mina tårar slutar inte falla för det
och smärtan vill inte minska.
Hur ska detta kunna sluta bra?

Dagarna kommer att fortsätta att rusa framåt
och jag känner oro...en stor oro...
en oro som ger mig ångest...
för snart kommer jag att stå där och vara ensam.
Ensam i en stor värld som efter två års tid
känns enormt stor, farlig och skrämmande.
Och det är inte i någon positiv bemärkelse.

Om vi backar några år så såg jag en sådan här "situation" som en stor utmaning
men med ett förlorat självförtroende så har jag tappat tron på min egen kunskap.
Min vanligaste kommentar i dag är
att det tror jag inte att jag klarar av,
det tror jag inte att jag kan...osv..
Och ju mer jag säger det högt, desto mer tror jag på det.

Så nu sitter jag här i min ensamhet
och vill inget hellre än att bara dunsta.

Kommentarer
Postat av: Nina

vet inte vad som hänt men tänkte skicka en cyberkram till dig och hoppas att allt ordnar upp sig snart och att du får må bra...

KRAM =)

2010-12-08 @ 17:23:00
URL: http://ninaludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0