svårt att ragga i liten stad...

Jag måste berätta om en händelse i tisdags under hockeyns tredje period.
Står bredvid Norra stå och kollar in hockeyn av någon anledning
(inget vidare spel för dagen)
när det släntrar fram en kille i 30-års åldern som jag aldrig sett förut.
Han börjar småsnacka lite
och efter en liten stund så presenterar han sig som M.
Vid det här laget har jag insett att det är en person som inte är blyg
och han kommer med smickrande komplimanger och flörtar på hej vilt...

Efter presentationen så glider konversationen in på vad vi gör i Leksand.

M: Jag är på minisemester här i Leksand,
jag kommer härifrån men bor nu .....
( i en större ort någonstans i Sverige)


Jag: Trevligt, trevligt!!

M: Ja, jag har ju en av mina bästa vänner här
så vill ju hälsa på...Tobbe (efternamn)


Jag: Brister ut i gapskratt, kan liksom inte hålla mig...
Ja men va trevligt...jag är hans sambo.

M: Blir alldeles tyst, kollar på mig om jag menar allvar
och sedan trillar poletten ner.
Haha...då har jag varit ute och gått med din hund Tobbe i dag,
och precis gjort bort mig totalt.

Sedan står vi där och småpratar resten av matchen
tills Tobbe kommer släntrade, en aningens deppad efter förlust
men han får sig åtminstone ett gott skratt
när han inser att hans vän M raggat på sin sambo...

Det är sådana här situationer som man inser hur liten världen är.

Och än mindre visa den sig vara då vi kommer hem
och Tobbe klämmer ur sig att det är en god väns bror
som jag nyss träffat.
Herregud.
Världen är verkligen yttepytte liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0