en aningens rädder...

Arbetet för dagen är avklarat.
Intagit rester och ska nu in i duschen och försöka få rent mitt hår som känns som en enda stor tova...men det är något jag är van vid men det är lika irriterande varje gång jag inser att jag väntat en dag för länge med att tvätta håret. Men det är väl som alltid bara att gilla läget eller raka av sig det och just nu känns inte det sistnämnda alternativet särskilt lockande. Gillar mitt röda hår och det kommer jag hålla fast vid ett bra tag till om jag inte får något infall här framöver....man ska ju aldrig säga aldrig!!
Magen är i uppror.
Är så enormt nervös inför ett möte som jag har nu klockan tre
och det är för att jag ska prata lite om en sak,
som kanske kommer vara en del av min framtid.
Sedan att mötet är med en person som jag ser upp till så enormt mycket
och hyser en enormt respekt för gör mig knäsvag...
ja nästan lite rädd.
För det är ju så att träffas privat och snacka är ju en helt annan sak
och sedan att börja diskutera en eventuell sak för framtiden
gör det hela så "seriöst*" och då min självkänsla är nere på minus skalan
så är det oroväckande om jag kommer kunna sälja mig själv
så pass bra som det krävs.
Men det är bara att köra och nu är det ingen återvändo.
Kanske blir det en mina jag går på men jag vet att min käresta
kommer att hjälpa mig att borsta bort dammet från mina kläder
och sedan pusha mig vidare.
För hans tro på mig är obeskrivligt stor
och jag längtar tills den dagen
jag själv har den där känslan inombords.
Känslan av att jag kan.

Förhoppningsvis så hinner jag skriva lite mer senare men vi får en massa folk i kväll som ska gratta min älskade så det är fullt ös...städa, tvätta och inhandla fika.
Ha en underbar onsdag!
P & K
*seriöst= jag har enormt höga krav på mig själv och mina kunskaper och därför så känns det så seriöst fast att vi egentligen bara ska prata lite lätt innan jag skickar in mer uppgifter. Men prestationsångest är något som jag garanterat kan printa ner i mitt CV...eller kanske man ska skriva:vill väldigt mycket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0