Catch the moment...

Finns de små stunderna här i livet som man lätt tar för givet.
Väldigt dumt tycker jag.
Lev i stället här och nu
och ta tillvara på alla de där ljuva ögonblicken
som man lätt missar i all stress.

Denna morgonen reflekterade jag över ett sådant ögonblick.

Som varje vardagsmorgon säger vi hejdå till varandra
och önskar varandra en bra dag.
Jag kryper in i kärlekens varma famn
och placerar mitt ansikte nära halsen
så jag kan få känna den underbara doften
som får mig att känna en sådan enorm trygghet.

Doften av min kärlek.
Doften som följer mig på jobbet och under hela dagen.
Doften av honom som får mig att le.

Sedan när kramen börjar lätta så återvänder jag till jorden,
tar mina nycklar, Grynets koppel
och sedan går vi ut genom dörren
och lämnar kärleken kvar på andra sidan dörren
med vetskapen om att vi ses när arbetsdagen är slut.

Jag älskar dig och jag är så fantastiskt lycklig
som får dela mina dagar
och nätter tillsammans med dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0