Vågen ska redovisas...

Godmorgon världen!
Jag fick sovmorgon i dag och det verkar som att jag behövde det.
Nu har jag i af varit duktig och ätit upp min dagliga portion gröt.
Jag har ställt mig på vågen
som kanske inte är det bästa att börja sin dag med
men när man är nojjig som jag är så blir det ett tvång.
I af så visade den positiva siffror så på min terapi om tre kvart
kan jag andas ut lite i af.
Ska ju nämligen redovisa allt om hur det går
nu när jag försöker börja äta igen
och det naturliga när man försöker ställa om kroppen från svält
är att man kryper uppåt på vågen
men det har inte hänt för min del ännu utan jag har snarare tappat.
Tack och bock för den!!!

För er som har en normal matsyn kan jag berätta att mat för mig är enormt ångestladdat. Det är inget som jag är glad eller stolt över men dagligen så arbetar jag med att komma tillbaka till ett friskt liv. Det är mycket att kämpa med och inte så enkelt som att bara börja äta. För hade det varit så enkelt hade jag redan gjort det. Och nej, det är inte  bara min hjärna som spökar när det gäller mat och kroppsfixering, mycket kommer utifrån. Tidningar, reklam, teve, bekanta...allt som vi dagligen stöter på i dagens samhälle.
Har man inte en snygg kropp är man inget värd, eller?

Mår lite illa när jag äter så här pass "tidigt" på morgonen men nu är det gjort och jag ska göra allt i min makt för att behålla det. Tänkte att det var bäst att äta nu då det först är en timmes terapi innan påskledigheten och sedan ska jag jobba i några timmar innan det är hem och stressa. Har massor att fixa men om jag har tur så kanske vi hinner käka lite i Borlänge när vi är där...och det är inte hamburgare jag tänker på...(ni som känner mig vet vad som lockar, hihi....)

Gå med hundarna då så att de klarar sig under terapin...
sen får de ut och springa i stallet...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0