Duktiga måsten.

Nej vet ni vad.
Jag skiter i detta nu.
Har ingen lust alls.
Matteboken ligger fortfarande oöppnad o
ch Grynet har tom lagt sig ovanpå den.
Jag har ingen ork. Känenr mig som ett lass skit om jag ska vara ärlig.
Ingen höjdare men jag kan bara hoppas att det lättar.
Kommer ligga efter på lektionen i morgon
men jag har helgen på mig att komma i kapp så det är vad jag får sikta på.
Ska även göra labben i helgen. Måste börja med rapporten.
Måste mycket i mitt liv.

Det är två stora problem som hänger över mig
förutom det förflutna som jag bearbetar dagligen.
Problem 1: Måsten.
Att jag hela tiden måste göra saker.
Det finns inget jag bör göra utan allt måste göras.
MÅSTE!!!

Problem 2: Duktig.
Jag har den där känslan som så många andra i samhället,
jag måste vara duktig hela tiden.
Och det hänger i hop med mina måsten.
 För klarar jag inte av måstena så är jag inte duktig
vilket resulterar i ännu större stress att klara av måstena.

Vet inte om ni förstår men det är en jäkla press och stress att hela tiden prestera.
Låter säkert som ett I-landsproblem men jag kan lova att så är inte fallet. Tidigare har jag inte reagerat över att det är något knas med att hålla på så här men när jag blev sjuk öppnades mina blå lite mer och jag insåg att det var ganska mycket som inte stod rätt till i min tankeverksamhet. Blandannat dessa två saker...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om min plan, känns som att jag kanske ska vänta tills den är helt färdigarbetad. Då kan jag lägga upp den. Det kommer när jag känner mig mogen men fram tills dess så har jag den för  mig själv i min lilla egna dagbok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0